Enström

Håkan Sjödin
Hej

Jag forskar lite i min frus släkt på faderns sida (Lennart Enström 1923-1999)-
Lennarts far var Axel Enström (1893-1977)
Lennarts farfar var Gustaf Enström (1866-1905) och
Lennarts farfar -Gustaf Enströms far - Olof Johan Enström (23 mars 1826 i Nederluleå - död 25 april 1906 i Nederkalix) - men där tar det helt stopp.

Är det någon som vet mer eller kan hjälpa?

Med vänlig hälsning, Håkan

Re: Enström

Bengt-Göran Nilsson
Administrator
Hej Håkan!
I min bok om Innanbäcken står en del om Olof Johan med familj.
Han var ju född den 22 och döpt den 23 mars 1826 i Persön. Föräldrarna var Johan Erik Enström f 1795 och Anna Lisa Larsdotter f 1799.
Johan Eriks far var sjömannen Olof Pehrsson Enström född 1764 enlig husförhörslängderna.
<Mor var Brita Larsdotter Enqvist. De gifte sig 1795 i Luleå stad.

Re: Enström

Håkan Sjödin
Tack!!
Ska nu kolla upp denna värdefulla information så snart jag får tid. Hur får man tag på den bok du skrivit?
Åter tack.

Med vänlig hälsning, Håkan

Re: Enström

Bengt-Göran Nilsson
Administrator
Jag kan skicka den om du meddelar din adress,
Kostar 100 kr + porto.
bg@nils-son.se

RE: Enström

hakan.sjodin

Hej Bengt-Göran

Tack gärna!

Jag bor i Malaysia på följande (långa) adress:

Håkan Sjödin

Unit D-9-1

One Menerung

1 Jalan Menerung

59100 Bangsar

Kuala Lumpur

Malaysia

Om du uppger ditt konto i svensk bank (inklusive clearing nummer) så överför jag slutsumman från mitt svenska bankkonto.  Du kan använda denna email adress.

Med vänlig hälsning/ kind regards,

Håkan

Håkan Sjödin

Group Legal Advisor